Kesä on sujahtanut lomaillessa. Siinä ohessa kävin itse ekoissa verikokeissa (S-TSH, S-T4-V, S-E2, S-FHS, S-LH JA S-PRL); toiset (eli S-PROG) olis edessä ensi viikolla. Roin kanssa tehtiin reissu sperma-analyysinäytteen antamiseksi. Meille suositelluista paikoista valitsimme Väestöliiton Hesan labran, lähinnä meille suotuisien kesäajan aukiolojen ja sijainnin vuoksi.

Mua tuo reissu jännitti jostain syystä suunnattomasti. Eihän mua olisi siellä tarvittu ollenkaan, mutta olin luvannut lähteä maksumieheksi, ja kerrankos sitä miehensä kanssa pääsee pääkaupunkiin hurvittelemaan. Aamupalalla en meinannut saada nieltyä, kun mahassa niin velloi.

Roita tilanne lähinnä huvitti ("En muista, milloin viimeksi olisin Hesassa käynyt - ja nyt mä menen sinne vetämään käteen."). Mutta kyllähän sen naamasta näki, että sitäkin vähän jännitti - viimeistään siinä vaiheessa, kun lähestyimme labraa. Se mietiskeli puoliääneen, mahtaako siellä olla filmejä vai pitääkö tyytyä pelkkiin lehtiin ("Sit ei kyllä onnistu!") - vai olisiko siellä kenties houkutuslintu. Annoin luvan ottaa kaiken ilon irti, jos sellainen löytyisi... :D

Paikan päällä ei paljon aikaa kulunut. Ilmoittautuminen tiskille, josta sai näytepurkin, sitten privaattihuoneeseen hoitamaan homma, tuotos hoitajille ja maksu kassalle, tulokset tulevat kotiin sitten joskus. Itse odottelin koko ajan odotushuoneessa, enkä ehtinyt montaa naistenlehteä vilkaista, kun Roi jo palasi näytepurkkiaan huolestuneena kohotellen: "Mahtaako näin pieni määrä riittää?" Hoitaja vakuutteli, että kaikki otetaan vastaan, mitä tulee.

Mua tietty kiinnosti, millainen tila(nne) oli ollut. Kuulemma ankea: iljettävä nahkainen nojatuoli, joka liimautui ihoon ja vain yksi leffa. Mä lohduttelin, että ei siinä purkissa musta nyt niin vähän tavaraa ollut, ja että mieshän oli ollut aika nopeakin. Roin vastaus jaksaa naurattaa edelleen:

"Olisin mä ollut nopeampikin, mutta kun mä katoin sen leffan vielä loppuun - kuvakelauksella."