Kas, kas. Edellisestä kirjoituksesta onkin aikaa. On ollut hirveä kiire töissä ja kotona en ole sitten konetta jaksanut avatakaan.

Roin toisen sperma-analyysin tulokset tulivat. Yhtä huonolta näytti kuin ensimmäinenkin, eli koeputkille tässä nyt mennään. Siinä oli myös maininta mahdollisesta tulehduksesta, joten lääkäri passitti vielä kaksiin virstakokeisiin. Klamydia tästä nyt vielä puuttuikin! Roi vakuutti uskollisuuttaan ja ehkä mäkin vähän ylireagoin - lääkäri epäili ennemmin virtsatietulehdusta.

Hoitosuunnitteluun on aika varattu, se on parin viikon päästä. Iloinen yllätys oli se, että olin kuvitellut hoitojen olevan edessä joskus keväällä, mutta puhelimessa hoitaja sanoi, että tietoihini oli kirjattu ajankohdaksi "alkuvuosi". Voihan se käytännössä tarkoittaa samaa, mutta mielessäni aikaistin ekaa hedelmöitystä parilla kuukaudella. Jippii!

Töissä kerroin jo, että tulen kevätpuolella joutumaan "sairaanhoidolliseen toimenpiteeseen", josta seurannee viikko saikkua. Kellekään en täällä aio kertoa mitään, mutta pomoa oli pakko varoittaa, sillä mulla ei ole sijaista ja jos oon pois, hommat seisoo. Oon tainnut totuttaa porukat liiankin hyvään palveluun, kun harvoin sairastelen. Pomo oli fiksu eikä sen enempää kysellyt.

Päivääkään ei kulu, etten tätä lapsettomuusasiaa ajattele. Ihan sen hetkisestä mielialasta riippuu, panikoinko vai olenko odottavissa tunnelmissa. Mun ja Roin välejä tämä on lujittanut. Herra ei juuri asioita tunnu vatvovan, mutta rakkauttaan mua kohtaan se on tunnustanut normaalia useammin. Mikäs sen mukavampaa! :)