Kai se on uskottava - mä oon raskaana. Tein aamulla toisen testin ja viiva oli jo vähän eilistä selvempi. Aamulla soitin lapsettomuuspolille ja sain ultra-ajan reilun parin viikon päähän. On vähän epäselvää, miten tämä nyt etenee, mutta kai se tuolla ultrassa sitten selviää. Siis että missä vaiheessa siirryn oman kotikuntani neuvolan asiakkaaksi, vai jatkanko lapsettomuuspolin seurannassa pidempäänkin. Ainakin Lugesteron-lääkitys jatkuu käsittääkseni vielä reilun kuukauden.

Kuulin puhelimessa, kuinka hoitaja pyöritteli kiekkoa aikansa ja kysyi lopulta, että miksi mä vasta eilen tein testin. "No kun mua käskettiin." Alun perin sain kyllä ohjeeksi, että testin voi tehdä kahden viikon kuluttua punktiosta, mutta sitten alkionsiirtopäivänä mulle kerrottiin ihan päivämäärä, joka oli eilinen.

Eilen sain muuten postia sairaalastakin: yksikään alkio ei kasvanut jatkoviljelyssä, joten siitä ei tavaraa pakkaseen saatu. Siellä on nyt sitten vain kolme kolmen päivän ikäistä alkiota säilössä. Jos en olisi aamulla tehnyt positiivista testiä, olisin varmaan huolestunut tuostakin. Kuulostaa kovin vähältä määrältä - etenkin, kun viime viikonloppuna luin netistä, että keskimäärin joka kolmas alkio ei selviä sulatuksesta.

Pohdin tänään raskauden ensioireita. Minulla ne ovat olleet tismalleen samat kuin joka kuukausi ennen kuukautisia: rinnat olivat arat, mahanpohjaa nipisteli ja kouri, ja sitten tuli sitä tuhruvuotoa. Ennen menkkoja se on mulla yleensä punaista, nyt se oli rusehtavaa. Kai se oli se kiinnittymisvuoto? Raskaustestin tehtyäni mulla on ollut etova olo - liekö henkistä sorttia. Eilen jostain tulvahti lihakeiton haju, ja mä meinasin oksentaa. Myös tupakansavu tekee pahaa. En oo koskaan siitä erityisesti pitänyt, mutta ei se ole häirinnytkään.

Olin muuten viime viikolla kampaajalla ja hän ihmetteli, miksei tukkani juuri ollut kasvanut edelliskerrasta. Värikin oli pysynyt ja hius oli kauniin kiiltävä. En viitsinyt sanoa, että takana on melkoinen hormonikuuri. Täytyy sitten vaikka ensi kerralla kertoa, että joku pikkuinen voi nyt sekoittaa kuvioita.

On tää jännää.

Ihanaa vapun aikaa kaikille lukijoille!