Hei hulinaa! Kävin eilen neuvolassa (siitä myöhemmin lisää) ja mukana seurasi nippu lippuja, lappuja ja ohjeita. Tänään olen sitten pääasiassa tutkaillut kalenteriani, istunut netin ääressä tekemässä nettivarauksia ja etsimässä puhelinnumeroita ja sen jälkeen soitellut paikasta toiseen.

Raskausajan perusverikokeet ja äitiysseula pitäisi hoitaa lähiaikoina. Lisäksi sain pari virtsanäytepurkkia, joista toiseen otetaan puhdas näyte ja toiseen likainen. Labra aukeaa meillä puoli kasilta, ja kun normaalisti olen siihen aikaan jo liki 100 kilsan päässä toisella paikkakunnalla töissä, niin riittävän haastavaksi tämä taas menee. Onneksi yhtenä päivänä viikossa siellä on myös ilta-aikoja, joten tilasin verikoeajat siihen. Täytyy hoitaa ne pissapurkit sitten vaikka samalla tai jonain aamuna aiemmin.

Äitiyspolilta varasin ajan sikiöseulontaan, siis niskapoimu-ultraan. Siihen sain onneksi ilta-ajan, pääsee Roikin mukaan. Siihen liittyvät verikokeet pitää sitten hoitaa tiettynä päivänä. Sain puhelimessa ohjeena kaksi vaihtoehtoista päivää, jotka ovat itse asiassa aika pian nekin - vaan eivät tietenkään silloin, kun mulla ne muut verikokeet ovat. Noille päiville ei labrasta sitten löytynytkään sellaisia vapaita aikoja, jotka mulle olisi sopineet, joten ehkä mä vaan menen sitten aamulla päivystysjonoon - ja myöhästyn taas pari tuntia töistä...

Ja hammaslääkärikin vielä! Pääsin näppärästi jonon ohi, kun ilmoitin olevani raskaana, ja kun vielä katsoimme viikolla eteenpäin ensin ehdotetusta ajasta, niin se osuikin näppärästi mun ensimmäiselle kesälomaviikolle.

Huh! Ensi viikolla on sitten muuten jo eka neuvolalääkäri. Saas nähdä, joko saadaan sydänäänet kuuluviin.

viikot: 8+4