Nyt on sitten pomollekin kerrottu raskaudesta. Pakko oli ottaa asia puheeksi, sillä hän jäi juhannuksesta lomalle ja palaa töihin vasta kun itsekin olen jo kirmannut kesälaitumille, joten seuraavan kerran tapaamme noin parin kuukauden päästä.

Pomo oli yllättynyt, vilpittömän iloinen ja asiallinen. Hieman hämmentynyt hän toki oli: pienessä porukassamme ei äitiyslomia ole ollut vuosikausiin, nyt mun vauvani on kolmas, joka syntyy puolen vuoden sisällä. Hän kiitteli, että kerroin asiasta ajoissa – mulla ei ole nytkään sijaisia, joten kun olen yllättäen pois, hommat seisovat. Kun pyöräytämme sijaisrekrytoinnin ajoissa käyntiin, voimme mahdollisesti saada sijaisen töihin jo yhtaikaa kanssani ja pääsen itse perehdyttämään häntä, mikä taas helpottaa mun töihinpaluutani sitten joskus.

Muille työkavereille en ole kertonut, mutta sanoin pomolle, että asia ei ole mikään salaisuus – hän voi siis tarvittaessa mainita asiasta. Tosin hän on nyt pitkään pois ja niin on moni muukin, joten luulenpa, että suurelle osalle työkavereista tulee yllätyksenä mun kasvanut mahani sitten elokuun lopulla. Saatan kyllä jonain iltapäivän kahvipaussilla jotain mainita vielä ennen omaa lomalle jäämistäni...

viikot: 13+1