Tänään olin neuvolassa. Voi että se mun omahoitaja on sellainen lapanen, että meinaa mennä hermo sen kanssa! Se ei kerro mitään oma-aloitteisesti ja jos mä jotain kysyn, niin se ei meinaa osata vastata. Tänään kysyin siltä, että milloin mun äitiysloman pitäis alkaa, mutta hänpä ei tiennyt. Nettilaskurit sanoo kyllä mulle, että marraskuun lopussa (antavat jopa tarkan päivän), mutta tää täti ei saanut mulle tietoa edes kuukauden tarkkuudella. *huoh*

Onneks perustarkastukset menevät jo rutiinilla. Olin saanut lisää painoa puolisentoista kiloa sitten viime käynnin, joten nyt oon lihonnut puoli kiloa lähtötilanteesta (alkuhan meni vain laihtuessa). Sitä on mahdotonta uskoa, kun näkee mun valtavan mahan. Hemoglobiini oli huikeat 138, pissa puhdasta, verenpaine alhainen (107/74). Alhainen verenpaine aiheuttaa mulle ajoittaista huimausta äkkinäisissä nousuissa, mutta saanpa syödä rauhassa salmiakkia himon yllättäessä.

Mulla on pari päivää möyrynnyt ja poltellut mahassa hurjasti ja ollut jopa ripulioireita, joten hoitaja veikkasi, että korkea Hb johtuu vatsataudista ja sen aiheuttamasta kuivumisesta. Hän suositteli mulle maitohappobakteereja, hedelmämehuja ja kahvin välttämistä. Näillä ohjeilla oon tänään saanutkin mahan rauhoittumaan.

Kohdunpohjan korkeus oli 17 cm, joten viikkoihin nähden mennään käyrällä vähän keskiarvon päällä. Vauvan liikkeet tuntuivat kuulemma selvästi hoitajan käteen mahan läpi. Doppler ehti tuskin koskea vatsanahan pintaa, kun voimakas jumps-jumps-jumps kaikui ilmoille. Ihanaa kuulla se ääni pitkästä aikaa! Hoitaja sanoi mulle sykkeeksi 143, mutta on näköjään kirjannut korttiin 154. Ota tuosta nyt sitten selvä...

Koneelle kirjattiin myös mun valitukset liitoskivuista. Ne ovat nyt suht selvät (mutta toistaiseksi siedettävät) aina istumasta noustessa ja laittavat mut kävelemään ankan lailla. Onneks mun öiset selkäkivut ovat toistaiseksi pysyneet poissa - vaiva kerrallaan, kiitos!

Ensi viikolla olis sitten rakenneultra.

viikot: 20+2