Äitiyslomani alkaa to 25.11. Näin ollen vielä pitäisi herätä 55 kertaa töihin (jos olen töissä loppuun asti). Motivaatio nollassa, by the way!

Eilen oli neuvola. Vois taas sanoa, että olen elämäni kunnossa, jos nyt noita liitoskipuja ei oteta huomioon. Pissa oli puhdas, verensokeri 4,3, hb 135(!), RR 107/65, pulssi 80, painoa +470 g/vko. Vauvan syke oli 160 (korkeahko, mutta ei huono) ja kohdunpohjan korkeus 21 cm.

Sain todistuksen Kelaa varten, mulle varattiin aika sokerirasitukseen ja saimme ajat perhevalmennukseen (kolme ryhmäkertaa neuvolassa, sairaala ei resurssipulan takia järjestä). Myös seuraava neuvola-aika jonnekin tosi pitkälle taidettiin varata. Mullahan on se istukan tsekkaus äitiyspolilla viiden viikon päästä ja se korvaa sekä perusneuvolakäynnin että lääkärin tekemän gynetarkastuksen. Täytyy kyllä kehua tota meidän järjestelmää, että ensimmäisen neuvolaan soiton jälkeen mun ei oo kertaakaan tarvinnut itse varata yhtään aikaa minnekään - kaikki on annettu mulle valmiiksi aina edellisellä käyntikerralla.

Töissä ilmoitin äitiysloman alkamispäivän ja huomenna juttelen henkilöstöosaston tyypin kanssa, jotta saadan Kelan paperit sun muut jutut kuntoon. Alustavan suunnitelman mukaan olisin kotona ainakin siihen asti, kunnes vauva on noin vuoden ikäinen, eli hoitovapaata sitten jokunen kuukausi vanhempainvapaan perään. Roi pitää isäviikot alussa, mutta ei tällä hetkellä ole innostunut isäkuukaudesta. Mielihan voi (ja saisikin) vielä muuttua.

Flunssa on onneksi ohi ja muuttokin onnellisesti takanapäin. Onnelassa on koti!

viikot: 23+3