Tänään oli sitten sokerirasituskoe. Ennen labraan menoa piti paastota 10-12 tuntia, ja vaikka mulla ei erityisen nälkä aamulla ollutkaan, niin liikkeellelähtö ilman aamukahvia oli vaikeaa. Ja vaikeammaksi se kävi aamun mittaan. Juon normaalisti enää sen pari kuppia aamuisin ja näköjään, jos ne jättää väliin, seuraa päänsärky. Ja armoton väsymys!

Ensin siis otettiin paastoverikoe. Sitten piti juoda pari desiä glukoosia alle viiteen minuuttiin. Sain valita jääkaappikylmän ja huoneenlämpöisen juoman välillä, ja taisi se kylmä litku olla hyvä valinta. Sehän oli siis suorastaan hyvää! Vaaleanpunainen neste maistui hyvin sokeroidulta marjamehulta, joten ihan janoonhan sen joi.

Seuraava verikoe otettiin tunnin päästä nesteen juomisesta ja viimeinen siitä vielä tunnin päästä. Nämä väliajat piti myös olla syömättä ja juomatta ja mielellään istua paikoillaankin. Mä olin varautunut kasalla hyviä naistenlehtiä, mutta silti meinas aika käydä pitkäksi. Nälkä ei ihme kyllä tullut koko aikana, mutta olipa vaan ihanaa saada kupillinen kahvia istunnon päätteeksi!

Iskias ei juuri vaivaa täällä kotioloissa, mutta eilen jouduin käymään töissä ja kolme tuntia siellä nollasi täysin aiempina päivinä saavutetun hyvän olon. Saa nähdä, miten mun käy perjantaina, kun sairausloma loppuu. Onneks voin tehdä lyhyen päivän ja lähteä sitten taas viikonlopun viettoon. Tänään olen ollut aavistuksen kipeämpi nivusista, johtuu varmaan pitkästä istumisesta terveyskeskuksessa ja pienestä kävelystä kaupungilla. Eikä päiväunet sohvallakaan varmaan ollut paras ratkaisu - selkähän siitä väsyi...

viikot: 26+2